Influence of Information Quality and System Quality on the Use of Edmodo Pengaruh Kualitas Informasi dan Kualitas Sistem terhadap Penggunaan Edmodo

Main Article Content

Firmansyah Satria Nugraha
Darti Djuharni

Abstract

This study aims to analyze the effect of information quality and system quality on trust, the effect of trust on the use of Edmodo, and the effect of information quality and system quality on the use of Edmodo, and analyze whether trust is a mediator or not. This study uses a correlational research design. The results showed that information quality and system quality were not significantly affected by trust, trust had a positive effect on Edmodo use. This research is expected to contribute to the study of information systems, especially in the use of learning technology through edmodo.

Article Details

Section
Articles

References

Creswell, J. (2015). Riset Pendidikan : Perencanaan, Pelaksanaan, dan Evaluasi Riset Kualitatif dan Kuantitatif. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Delice, A. (2010). The Sampling Issues in Quantitative Research. Educational Sciences: Theory and Practice, Vol. 10 (4)(Autumn 2010), 18.

Dharmawati. (2017). Penggunaan Media e-Learning Berbasis Edmodo Dalam Pembelajaran English for Business. Jurnal Sistem Informasi, 01, 43-49.
Edmodo. Tentang Edmodo, from www.edmodo.com/?language=id

Hair, J. F., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2011). PLS-SEM: Indeed a silver bullet. Journal of Marketing theory and Practice, 19(2), 139-152.

Herlambang, A. D., & Hidayat, W. N. (2016). Edmodo Untuk Meningkatkan Kualitas Perencanaan Proyek Dan Efektivitas Pembelajaran Di Lingkungan Pembelajaran Yang Bersifat Asinkron. Jurnal Teknologi Informasi dan Ilmu Komputer (JTIIK),, 3(2), x-y.

Mcknight, D. H., Lankton, N. K., Nicolau, A., & Price, J. (2017). Distinguishing the Effects of B2B Information Quality, Systen Quality, and service outcome quality on trust and distrust Strategic Information Systems, 26, 118-141.

Nuh, M. (2013). Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia tentang Penyelerenggaraan Pendidikan Jarak Jauh Pada Pendidikan Tinggi. (Nomor 109). Jakarta: Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia.

Prasojo, L. H., & Pratomo, D. (2015). Pengaruh Kualitas Informasi, Kualitas Sistem, dan Kualitas Layanan Aplikasi Rail Ticket System (RTS) terhadap Kepuasan Sistem. e-Proceeding of Management 2, No. 1(April 2015), 555-562.

Putri, S. R., Wahyuni, S., & Suharso, P. (2017). Penggunaan Media Pembelajaran Edmodo Untuk Meningkatkan Aktivitas Dan Hasil Belajar Siswa Kelas X Pemasaran Di Smk Negeri 1 Jember Tahun Ajaran 2016/2017. Jurnal Pendidikan Ekonomi: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekonomi, dan Ilmu Sosial, Volume 11(1), 111-116.

Septianita, W., Winarno, W. A., & Arif, A. (2014). Pengaruh Kualitas Sistem, Kualitas Informasi, Kualitas Pelayanan Rail Ticketing System (RTS) Terhadap Kepuasan Pengguna. e-Journal Ekonomi Bisnis dan Akuntansi, 1(1 ), 53-56.

Wand, Y., & Wang, R. Y. (1995). Anchoring Data Quality Dimensions in Ontological Foundations. Communication of The ACM, 39(11), 10.